شناسهٔ خبر: 22531 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین و دانشگاه امام خمینی(ره)

حامد مانی فر اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به نمایندگی از شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به منظور استفاده از پتانسیل‌های موجود و ظرفیت‌های علمی-پژوهشی در حوزه بازآفرینی محلات تاریخی و بافت‌های ناکارآمد شهری تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی فر با اعلام این خبر گفت: هدف از این تفاهم‌نامه ایجاد زمینه همکاری متقابل بین اداره کل راه و شهرسازی و دانشگاه امام خمینی(ره) در راستای وظایف اساسنامه‌ای و در زمینه مطالعاتی، پژوهش‌های کاربردی، آموزشی و علمی و با در نظر گرفتن کلیه منابع و امکانات اعم از اقتصادی، فنی، اطلاعات، تجربه و تخصص نیروی انسانی است.

مدیرکل راه و شهرسازی افزود: این تفاهم‌نامه به موضوعاتی از جمله، بررسی امکان اجرای پژوهش‌های کاربردی با موضوع بازآفرینی محلات و انجام مطالعات توسعه‌ای و پژوهش‌های کاربردی مورد نیاز اداره کل راه و شهرسازی استان اشاره دارد.

حامد مانی فر افزود: درج موضوعات پژوهشی و مطالعاتی راه و شهرسازی در فهرست برنامه‌های دانشگاه و همچنین حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی و رساله‌‌های دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه مرتبط با فعالیت‌های راه و شهرسازی از اولویت‌های مورد نظر در این تفاهم‌نامه است.

ناصری فر گفت: از موضوعات دیگر مورد توافق در این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری بیشتر جهت انجام امور ترویجی به منظور بسترسازی و فرهنگ‌سازی امر بازآفرینی بافت‌های هدف نوسازی شهری، همچنین همکاری در برگزاری همایش‌ها، سمینارها و مشارکت در ترجمه و چاپ کتاب‌های تخصصی مرتبط با فعالیت‌ها طرفین اشاره کرد.

رییس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی افزود: به منظور پیشبرد اجرای مفاد تفاهم‌نامه کمیته‌ای با عنوان کمیته مشترک هماهنگی متشکل از نمایندگان راه و شهرسازی و دانشگاه تشکیل می‌شود که وظیفه فعال‌سازی، نظارت و پیگیری مفاد این تفاهم‌نامه را بر عهده دارند.

ناصری فر در ادامه افزود: این تفاهم‌نامه به مدت ۳ سال است که تمدید، بازنگری و اصلاح آن با توافق نمایندگان طرفین امکان پذیر می‌باشد.

نظر شما